Zamieszczone przez lukas_78
CLIMATRONIC - jak tu się nie zgrzać w zimę?
Zwiń
X
-
CLIMATRONIC - jak tu się nie zgrzać w zimę?
Jak tu się nie zgrzać w zimę?
Jestem właścicielem Octavii 1 z 2006 r z climatronikiem.
Przeszukałem formum i nikt nie miał problemu ze zbyt wysoką temperaturą w samochodzie w zimę. Tu się nie da ustawić temperatury poniżej 18 stopni! Trzeba koniecvznie zdjąć kurtkę przed wejściem do samochodu. Albo ustawia się 18stopni albo grzanie się wyłacza. Efekt jest taki, że co chwilę musze przeskakiwać pomiedzy ustawieniami 18°C a low. Chyba sobie zmienię na zwykłe manualne pokrętła. Czy ktoś miał z tym problemy?
-
-
Re: CLIMATRONIC - jak tu się nie zgrzać w zimę?
Zamieszczone przez Lenrok11Jak tu się nie zgrzać w zimę?
Jestem właścicielem Octavii 1 z 2006 r z climatronikiem.
Przeszukałem formum i nikt nie miał problemu ze zbyt wysoką temperaturą w samochodzie w zimę. Tu się nie da ustawić temperatury poniżej 18 stopni! Trzeba koniecvznie zdjąć kurtkę przed wejściem do samochodu. Albo ustawia się 18stopni albo grzanie się wyłacza. Efekt jest taki, że co chwilę musze przeskakiwać pomiedzy ustawieniami 18°C a low. Chyba sobie zmienię na zwykłe manualne pokrętła. Czy ktoś miał z tym problemy?
Komentarz
-
-
Re: CLIMATRONIC - jak tu się nie zgrzać w zimę?
Zamieszczone przez Lenrok11Jak tu się nie zgrzać w zimę?
Jestem właścicielem Octavii 1 z 2006 r z climatronikiem.
Przeszukałem formum i nikt nie miał problemu ze zbyt wysoką temperaturą w samochodzie w zimę. Tu się nie da ustawić temperatury poniżej 18 stopni! Trzeba koniecvznie zdjąć kurtkę przed wejściem do samochodu. Albo ustawia się 18stopni albo grzanie się wyłacza. Efekt jest taki, że co chwilę musze przeskakiwać pomiedzy ustawieniami 18°C a low. Chyba sobie zmienię na zwykłe manualne pokrętła. Czy ktoś miał z tym problemy?
A próbowałeś trochę odczekać, automat ma to do siebie, że chce nagrzać jak najszybciej wnętrze, wiec może być wrażenie, że robi się za gorąco ale po paru minutach temperatura się stabilizuje. Jak machasz co chwilę ustawieniami to on głupieje i nawet nie ma mozliwości ustawić zadanej temperatury. Druga rzecz, może masz coś nie tak z czujnikiem temperatury, który ustala ile jest już we wnętrzu. Jeździłem O1 dwa lata i climatronic spisywał się bardzo dobrze. Teraz w O2 też nie mam takiego problemu.
Pozdrawiam Kris.Kris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez coda_coA próbowałeś trochę odczekać, automat ma to do siebie, że chce nagrzać jak najszybciej wnętrze, wiec może być wrażenie, że robi się za gorąco ale po paru minutach temperatura się stabilizuje. Jak machasz co chwilę ustawieniami to on głupieje i nawet nie ma mozliwości ustawić zadanej temperatury.
daj jej szansęsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Tyle razy ile dałem mojej czeszce szanse. Jak ustawię 16 stopni to w kabinie (po pewnym czasie) jest 21-21. Nadmuch jest ustawiony na auto i nic nie zmieni ręczne zmienianie siły nadmuchu, oczywiście poza wyłączeniem ewentualnie 1 kreską, ale wtedy jest zimno. Pozostaje nawet na krótkich odcinkach zdejmowanie kurtki lub ręczne włączanie i wyłączanie klimatronika. Inna sprawa to jak wchodzisz i zaparowują szyby. Wtedy trzeba cierpieć. Ale wiadomo-Skoda, przemyślane rozwiązania.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jacaTyle razy ile dałem mojej czeszce szanse. Jak ustawię 16 stopni to w kabinie (po pewnym czasie) jest 21-21. Nadmuch jest ustawiony na auto i nic nie zmieni ręczne zmienianie siły nadmuchu, oczywiście poza wyłączeniem ewentualnie 1 kreską, ale wtedy jest zimno. Pozostaje nawet na krótkich odcinkach zdejmowanie kurtki lub ręczne włączanie i wyłączanie klimatronika. Inna sprawa to jak wchodzisz i zaparowują szyby. Wtedy trzeba cierpieć. Ale wiadomo-Skoda, przemyślane rozwiązania., jak nastawie 21 to jest mi w kurtce ok.
Kris.Kris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Misiekoctaviamozna przejsc w tryb manualny
Nie jesteśmy za to w stanie ręcznie ustawić temperatury nawiewu. Ustawiamy tylko temperaturę jaką chcielibyśmy mieć w kabinie, a klimatronik na podstawie czujników temperatury sam ustawia temperaturę nawiewanego powietrza (w trybie auto też ustawia siłę nawiewu).
Tak to powinno działać, ale ja nastawiam np. 16 stopni (najniższa możliwa do ustawienia temperatura) a w kabinie jest 20 - 21. Nie ma znaczenia czy minęło 20min czy 2 godziny. Jak jadę w dłuższą trasę to nie ma problemu. Gorzej jak masz rozgrzany silnik i potrzebujesz odwiedzić kilka miejsc względnie blisko od siebie. Pozostaje albo zdejmować i nakładać co chwilę płaszcz, albo pozostać w nim w samochodzie i całkowicie wyłączyć układ wentylacji, albo uchylić okno. Serwis twierdzi, że wszystko jest OK bo samochód przeszedł test komputerowy i komputer nie znalazł żadnego błędu (sic!).
Wiadomo: Skoda przemyślane rozwiązania.
Komentarz
-
-
Tak tak. Wiem, ze ustawiamy temp wnetrza i rzeczywiscie chyba powinno byc tyle ile ustawiles wiec rzeczywiscie dziwne.
Moj ojceic np. w Volvo ma automatyczna klime i caly rok jezdzi z temp ustawiona w granicach 21-22 stopnie i w aucie temp jest w sam raz.
Ewentualnie wlacza/wylacza klime i tryb auto.
Zauwazylem tez u mnie na ogrzewaniu, ze ciezko jest w strzelic sie w odpowiednia temperature bo gdy jest za goraco i skrece na mniej to zrobi sie zimno, albo odwrotnie :twisted: Takze potrzeba wyczucia.
Niema to jak w starej poczciwej 190-tce. Tam bylo zwykle ogrzewanie i termostat. Wiec jak ustawiles temp. to taka trzymal w kabinie. W polaczeniu z szyberdachem bylo swietnie. Klima byla nie potrzebna. No i zawsze wszystkie szyby odparowane
Komentarz
-
Komentarz